Niemal każdego dnia powstaje setki nowych stron internetowych. Uzyskanie wysokich miejsc w wyszukiwarkach nie jest proste i wymaga najczęściej pomocy specjalisty SEO. Praca w dziale pozycjonowania wymaga wiedzy, doświadczenia i analitycznego umysłu. Jakie cechy powinien posiadać skuteczny specjalista ds. pozycjonowania stron?
Dusza marketingowca
Dziś pozycjonowanie stron jest ściśle powiązane z tworzeniem treści marketingowych. Zdecydowanie minęły czasy, gdy content tworzony był jedynie pod algorytmy i boty wyszukiwarek, obecnie musi on również przyciągnąć odbiorcę. Wymusza to na specjalistach SEO posiadanie umiejętności tworzenia tekstów marketingowych i reklamowych, ponieważ nie każde zadanie tworzenia treści będzie powierzane profesjonalnemu copywriterowi.
Umiejętności techniczne
Optymalizacja stron – pojęcie doskonale znane wszystkim specjalistom ds. SEO. Działania związane z pozycjonowaniem stron zaczynają się od audytu SEO strony internetowej. Wyniki optymalizacji wskazują jakie elementy techniczne strony internetowej muszą ulec poprawie, aby witryna osiągała lepsze wyniki w rankingu wyszukiwarki. Dlatego w ramach procesu optymalizacji wielu technicznych zmian na stronie odpowiedzialny jest właśnie SEOwiec. Potrzebna, więc jest zatem szczegółowa znajomość zasad funkcjonowania stron internetowych a także podstaw programowania.
Cierpliwość
Osiągniecie jak najlepszej pozycji strony w internecie zajmuje czasami długie miesiące, zatem wymaga to cierpliwego, zaplanowanego i systematycznego działania. Nie jest to na pewno zajęcie dla osób, które w ciągu kilku dni chcą widzieć efekty swojej pracy. Co więcej, osoba odpowiedzialna za pozycjonowanie strony musi również uświadomić klienta, że jest to czasochłonny i bardzo wymagający proces a częste zmiany strategii SEO negatywnie wpłynie na pozycję strony.
Profesjonalizm
Jest to bardzo ważna cecha. Dobry specjalista ds. pozycjonowania to osoba, która potrafi dostosować się do różnych sytuacji. Profesjonalizm oznacza umiejętność sprawnej komunikacji z klientem oraz zadawanie pytań w razie wątpliwości. Warto pamiętać, że usługi pozycjonowania nie są tanie a efekty można zauważyć dopiero po kilku miesiącach. Wymaga to dużego profesjonalizmu w relacji z klientem, który powinien czuć, że zaufał odpowiedniej osobie czy też firmie. Tylko w ten sposób można zbudować cenioną markę w branży pozycjonowania stron.
Chęć nauki
Branża marketingu internetowego ulega ciągłym nieustannym, szybkim zmianom. Nie inaczej jest z całą branżą pozycjonowania stron w internecie. Jeszcze nie tak dawno uważano linki za podstawę skutecznego pozycjonowania, dziś mówi się tylko o bezpiecznym i jakościowym linkowaniu. Praca w branży SEO wymaga ciągłego udoskonalania się poprzez uczestnictwa w konferencjach, szkoleniach, czy też branżowych warsztatach. A tych nie brakuje, co roku organizowane są w największych polskich miastach jak Warszawa, Poznań czy też Wrocław.
Zdolności komunikacyjne
Link building, linkowanie, content marketing – te nazwy niewiele mówią przeciętnemu właścicielowi strony internetowej. Zadaniem specjalistów SEO jest edukacja klienta a wymaga to rozwiniętych zdolności interpersonalnych i komunikacyjnych. Przydadzą się one również w sytuacjach stresowych, kiedy klient będzie gorączkowo dopytywał – dlaczego wydane już przez niego środki nie przekładają się na lepsze pozycje.