W sieci pojawiła się informacja dotycząca zmiany wyglądu wyników wyszukiwania Google. Zmiana będzie przede wszystkim dotyczyć formy wyświetlania reklam (zmiana ich koloru) oraz adresów stron internetowych w wynikach wyszukiwania.
W wynikach wyszukiwania pojawiła się favicona domeny natomiast nazwa domeny zmieni swój kolor i rozmiar oraz zostanie przeniesiona na samą górę wyniku. Zmieni się również forma oznaczania reklam – zielony tekst „Reklama” z ramką, zastąpiony zostanie czarnym i pogrubionym napisem „Reklama”. Jak widać, zmiana ta dość mocno upodabnia do siebie wyniki płatne i darmowe.
Google już wcześniej informowało o wdrożeniu nowego wyglądu wyników ponad rok temu. Jednak zmiana dotyczyła tylko wyników na telefonach komórkowych, a w Polsce była raczej ewenementem aniżeli stałą zmianą.
Zmiany mają być widoczne dla wszystkich jeszcze w tym tygodniu. Google nie podaje jednak czy będzie to stała zmiana, czy tak jak wcześniej nowe wyniki będą wyświetlać się nadal rzadziej i bardziej losowo niż stałe.
Przy okazji Google przypomina, że możliwe jest zdefiniowanie favikony, która będzie wyświetlana obok wyniku serwisu w wynikach wyszukiwania. Szczegółowa instrukcja w języku polskim dostępna jest pod adresem:
https://support.google.com/webmasters/answer/9290858